Overlap in expiations

Authors

  • Asma Dhia Al-Din Ahmed Al-Saeedi

Keywords:

الكفارات, التداخل

Abstract

Praise be to Allah, Hadi confused Drifters, Anis strangers who walk, it unleash With using, and peace and blessings on those who came as a mercy to the worlds, a gift of God do hearts and revived souls, and the God of the good, and his companions loyal and followed them in truth until the Day of Judgment and after:

The ease and lift the embarrassment of the most important purposes of the law and to hide on this one from the people of the law, Fterah time dealing with licenses, and again disbelieve punishment worship and many examples.

What is important is that the expiation other Madjaet Alamaho guilt, meaning punishment to endure with the worship of this vineyard Which? In order to designate Aithml Malaitiq embarked on this expiation. As a matter of lack of multiple punishment began this overlap in expiation.

The name of the Atonement of duty are Jawabr against Muslim disincentives against the infidel.

holds that overlap in expiation which can be either in the reasons, and can be either in the terms and Aloliq worship first, second and penalties.

Matalq to do God's truth interference, and the right of a human Matalq do not interfere.

To overlap in expiation must meet the following conditions:

(The overlapping penalties be fixed really God Almighty, and expiation mostly where it is the right of God because they atone for what progress in the right Almighty, to be overlapping expiation of one sex, that is united reasons, where Aaijeri overlap disagree sex is not caused by, while built on the overlap one of the Council, and councils sporadic Vitakid overlap the Federation Council, to be due to the overlap of Atonement sufficient to achieve the purpose of the van were not enough there is no overlap, the Union of sex punishment due be caused to overlap, a Masmoh union of the positive and the border and void in expiation, the symmetry which is equal and to participate in all qualities. the two numbers similar to the fact that one of them is equal to Lakhar as three three, four, four and detract terminology for linguistic meaning Valkavarat if overlapped to be equal and to participate in everything gets overlap.

Gets overlap if one actor, as a Aabbarh of overlap to get more than two. Flaastrk Mazahran expiation for one, realized overlap between Kavartin before the first performance of Atonement drifted away.

Interference second overlap is achieved in the remainder of the first, and may be overlapping Mabaki of the first in the second and so Fimaihd its end. This independent and that these conditions Pthakgaha overlap in expiation for either caused any overlap is to facilitate the people has been ratified by the Almighty:  What made upon you in religion any hardship . It is the things that were discussed

All expiation similar in several things and we can say that the similarity here is the kind of overlap and it (the terms of the Atonement is located, qualities of Atonement, the impact of faith in expiation .altertab in expiation).

References

المصادر والمراجع

الاجماع : أبو بكر محمد بن إبراهيم بن المنذر النيسابوري (المتوفى : 319هـ) ،المحقق : فؤاد عبد المنعم أحمد ( دار المسلم للنشر والتوزيع ، ط1 1425هـ/ 2004مـ .

اجماعات ابن عبد البر في العبادات ، تاليف : عبد الله بن مبارك بن عبد الله ال سيف ، (ط1، 1420هـ ـ 1999م ) .

أحكام القران ، للرازي أحمد بن علي أبو بكر الرازي الجصاص الحنفي (المتوفى: 370هـ) المحقق: عبد السلام محمد علي شاهين (دار الكتب العلمية بيروت – لبنان ، ط1، 1415هـ/1994م

الاستذكار الجامع لمذاهب فقهاء الامصار ، للامام ابن عبد البرالامام الحافظ ابوعمر يوسف بن عبد الله بن محمد النمري القرطبي ، ت463هـ تحقيق: سالم محمد عطا ، ( دار الكتب العلمية ـ بيروت ، ط1، 1412هـ ).

الاشباه والنظائر ، لزين الدين بن ابراهيم بن محمد بن ابي بكر المعروف بابن نجيم ت 970هـ ( دار الكتب العلمية ـ بيروت ) .

الإنصاف في معرفة الراجح من الخلاف المؤلف: علاء الدين أبو الحسن علي بن سليمان المرداوي الدمشقي الصالحي الحنبلي (المتوفى: 885هـ)دار إحياء التراث العربي ،ط2)

انوار البروق في انواع الفروق ، أحمد بن ادريس القرافي ( عالم الكتب ـ بيروت ) .

بدائع الصنائع ، للكاساني ، علاء الدين ابو بكر بن مسعود الكاساني الحنفي الملقب بملك العلماء ت 587هـ ، ( دار الكتب العلمية ـ بيروت ، لبنان )،ط2 ، 1406هـ / 1986م .

تبيين الحقائق شرح كنز الدقائق ، لفخر الدين عثمان بن علي الزيلعي الحنفي ( دار الكتب الاسلامي ـ القاهرة ، 1313هـ ).

تحرير ألفاظ التنبيه المؤلف: أبو زكريا محيي الدين يحيى بن شرف النووي (المتوفى: 676هـ) المحقق: عبد الغني الدقر دار القلم – دمشق ط1، 1408.

التشريع الجنائي الاسلامي مقارنا بالقانون الوضعي ، لعبد القادر عودة ـ رحمه الله ـ ط2 ، 1378هـ ـ 1959م ، مكتبة دار العربية ـ القاهرة .

التعريفات ، المؤلف: علي بن محمد بن علي الزين الشريف الجرجاني (المتوفى: 816هـ) المحقق: ضبطه وصححه جماعة من العلماء بإشراف الناشر (دار الكتب العلمية بيروت –لبنان ،ط1 1403هـ -1983م ).

تفسير الرازي المشتهر بالتفسير الكبير ومفاتيح الغيب ، أبو عبد الله محمد بن عمر بن الحسن بن الحسين التيمي الرازي الملقب بفخر الدين الرازي خطيب الري (المتوفى: 606هـ) ، دار إحياء التراث العربي – بيروت ، ط3، 1420 هـ.

تهذيب اللغة ،المؤلف: محمد بن أحمد بن الأزهري الهروي، أبو منصور (المتوفى: 370هـ) المحقق: محمد عوض مرعب ( دار إحياء التراث العربي – بيروت ط1، 2001م).

التهذيب في اختصار المدونة ، خلف بن أبي القاسم محمد، الأزدي القيرواني، أبو سعيد ابن البراذعي المالكي (ت 372هـ) دراسة وتحقيق: الدكتور محمد الأمين ولد محمد سالم بن الشيخ ( دار البحوث للدراسات الإسلامية وإحياء التراث، دبي ، ط1 1423 هـ - 2002 م ) .

التوقيف على مهمات التعاريف، محمد عبد الرؤوف المناوي تحقيق: د. محمد رضوان الداية (دار الفكر المعاصر - بيروت , دمشق ط1، 1410) .

حاشية الدسوقي على الشرح الكبير ، محمد عرفه الدسوقي تحقيق محمد عليش ( دار الفكر ـ بيروت) .

حاشية الطحاوي على مراقي الفلاح ، أحمد بن محمد بن إسماعيل الطحطاوي الحنفي ، المتوفى 1231هـ (المطبعة الكبرى الأميرية ببولاق ، 1318هـ ).

الذخيرة ، أبو العباس شهاب الدين أحمد بن إدريس بن عبد الرحمن المالكي الشهير بالقرافي (المتوفى: 684هـ) دار الغرب الإسلامي- بيروت ، ط1، 1994 م.

فتح الباري شرح صحيح البخاري ، لابن حجر : ( 19/82) ، البحرالرائق شرح كنز الدقائق ، لابن نجيم .

فتح القدير ، كمال الدين محمد بن عبد الواحد السيواسي المعروف بابن الهمام (المتوفى: 861هـ) دار الفكر.

قواعد الاحكام في مصالح الانام ، أبو محمدعز الدين بن عبد العزيز بن عبد السلام الدمشقي ( 660هـ / 1262م ) .

القوانين الفقهية ، أبو القاسم، محمد بن أحمد بن محمد بن عبد الله، ابن جزي الكلبي الغرناطي (المتوفى: 741هـ) .

الكافي ، لابن عبد البر، ( دار الكتب العلمية ـ بيروت ، ط1، 1407هـ ) .

الكليات ،المؤلف : أبو البقاء أيوب بن موسى الحسيني (مؤسسة الرسالة - بيروت - 1419هـ - 1998م ) تحقيق : عدنان درويش - محمد المصري .

لسان العرب ،المؤلف: محمد بن مكرم بن على، أبو الفضل، جمال الدين ابن منظور الأنصاري الإفريقى (المتوفى: 711هـ) (دار صادر – بيروت ط3 - 1414هـ)

المبسوط ، للسرخسي ، محمد بن ابي سهل السرخسي ابو بكر ( دار المعرفة ـ بيروت )، 1406هـ.

المدونة ، الامام مالك بن أنس بن مالك بن عامر الأصبحي المدني (المتوفى: 179هـ) دار الكتب العلمية ، ط1، 1415هـ - 1994م ) .

مسقطات العقوبة الحدية ، محمد ابراهيم محمد ( دار الاصالة ـ الخرطوم ، ط1، 1409هـ / 1989م ).

مسند الامام أحمد تحقيق : شعيب الأرنؤوط وآخرون ( مؤسسة الرسالة ، ط2 ، 1420هـ ، 1999م ).

معجم اللغة العربية المعاصرة، د أحمد مختار عبد الحميد عمر (المتوفى: 1424هـ) بمساعدة فريق عمل عالم الكتب ط1، 1429 هـ - 2008 م .

المعجم الوسيط ، تأليف أحمد حسن الزيات ، تحقيق: مجمع اللغة العربية : .

معجم لغة الفقهاء، المؤلف: محمد رواس قلعجي - حامد صادق قنيبي (دار النفائس للطباعة والنشر والتوزيع ، ط2 1408 هـ - 1988 م .

المنتقى شرح الموطأ ، ابو الوليد سليمان بن خلف الباجي الاندلسي (474هـ ـ 1081م ) ( دار الكتاب الاسلامي ).

المهذب في فقة الإمام الشافعي ، أبو اسحاق إبراهيم بن علي بن يوسف الشيرازي (ت: 476هـ) ( دار الكتب العلمية ـ بيروت ـ لبنان ) .

نصب الراية في تخريج احاديث الهداية ، جمال الدين أبو محمد عبد الله بن يوسف بن محمد الزيلعي (المتوفى: 762هـ) صححه ووضع الحاشية: عبد العزيز الديوبندي الفنجاني، إلى كتاب الحج، ثم أكملها محمد يوسف المحقق: محمد عوامة (مؤسسة الريان للطباعة والنشر - بيروت -لبنان/ دار القبلة للثقافة الإسلامية- جدة – السعودية ، ط1، 1418هـ/1997م .

نهاية المحتاج ، لشمس الدين محمد بن أبي العباس أحمد بن حمزة شهاب الدين الرملي (المتوفى: 1004هـ) ( دار الفكر، بيروت الطبعة: ط أخيرة - 1404هـ/1984م .

نهاية المحتاج إلى شرح المنهاج، شمس الدين محمد بن أبي العباس أحمد بن حمزة شهاب الدين الرملي ،ت 1004هـ ، ( دار الفكر، بيروت ،ط الاخيرة 1404هـ/1984م ).

الهداية علي بن أبي بكر بن عبد الجليل الفرغاني المرغيناني، أبو الحسن برهان الدين (المتوفى: 593هـ) المحقق: طلال يوسف ( دار احياء التراث العربي - بيروت – لبنان).

Downloads

Published

2017-03-30